تاریخ : پنج شنبه 8 تير 1391
نویسنده : hamidrezakhouri

- SQL مخفف عبارت Structured Query Language ( زبان جستجويي ساخت يافته ) است و به کاربر امکان اتصال و دسترسی یه اطلاعات موجود در يک پايگاه داده را می دهد .
- زبان SQL قادر است تا برای يک پايگاه داده عمل جستجو و گزينش اطلاعات را انجام دهد و همچنين اطلاعات ذخيره شده در يک پايگاه داده را بازيابی ، حذف ، ذخيره ، اضافه و يا به روز کند .
- زبان SQL يک استاندارد بين المللی است .


نکات مهم :

  • زبان SQL يک زبان برنامه نويسی و يا ايجاد بانک های اطلاعاتی به طور کامل نيست . بلکه برای دسترسی و ويرايش بانک های اطلاعاتی مورد استفاده قرار می گيرد . شما بايد قبلا پايگاه داده خود را ايجاد کرده باشيد و از SQL برای تغيير ساختار آن استفاده کنيد .
  • قبل از استفاد از دستورات SQL ، بايد با ساختار و معماری پايگاه داده ها آشنايي کافی را داشته و بتوانيد در يک محيط مستقل مثل Access يا SQL Server يگ پايگاه داده را طراحی کرده و سپس با دستورات SQL ، به کنترل ، تغيير و استخراج اطلاعات از پايگاه داده مذکور نماييد .
  • ما در قسمت آموزش SQL فقط به معرفی دستورات SQL پرداخته و با معماری و طراحی پايگاه داده ها کاری نداشته و فقط برخی از اصطلاحات و اجزاي مورد استفاده در سيستم های پايگاه داده ای را معرفی و به اختصار شرح می دهيم .

راهنمايي ها :

  1. در صحفحات آموزش SQL از جدول های فرضی برای تامين اطلاعات جهت مثال های آموزشی استفاده کرده ايم که حکم يک پايگاه داده را داشته که ما به ويرايش و استخراج اطلاعات آن دست می زنيم . اسامی مورد استفاده در اين جدول ها کاملا فرضی هستند .
  2. در صفحات آموزش SQL پس از معرفی و آموزش هر دستور خاص سعی شده است تا با ارائه مثال نکات مختلف را در عمل نمايش دهيم . برای اين منظور از جدول هايي به نام Example استفاده کرده ايم . اين جداول دارای 2 بخش هسنتد . در بخش اول به نام  کد ،  کد واقعی مورد نياز برای اجرای دستور هدف در محيط SQL قرار داده شده و در بخش دوم به نام خروجی ، خروجی واقعی حاصل از آن دستور ارائه شده است .
  3. تمام مثال های قسمت آموزش SQL توسط نرم افزارهای Microsoft Access و SQL Server 2005 تست شده اند .

|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
موضوعات مرتبط: معرفی زبان SQL , ,

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آخرین مطالب

/
از این که به وبلاگ من سر زدید خیلی خیلی ممنونم باتشکر حمیدرضاخوری